234Wielers
Inkoop, verkoop en reparatie van elektrische (bak)fietsen

Algemene voorwaarden

234wielers
Roazeloane 65 D+E
9271VT De Westereen
Nederland
T (316) 21586372
E info@234wielers.nl
KVK 85517119
BTW nummer NL004114783B74

INHOUDSOPGAVE


ARTIKEL 1 - Definities ......................................................................................... 3
ARTIKEL 2 - Toepasselijkheid ............................................................................... 3
ARTIKEL 3 - Het aanbod ...................................................................................... 3
ARTIKEL 4 - De overeenkomst ............................................................................. 4
ARTIKEL 5 - De prijs en de prijswijzigingen ............................................................ 4
ARTIKEL 6 - De aflevering/ de levertijd .................................................................. 4
ARTIKEL 7 - Conformiteit ..................................................................................... 4
ARTIKEL 8 - Het recht van retournering ................................................................. 5
ARTIKEL 9 - Betaling .......................................................................................... 5
ARTIKEL 10 - Niet- tijdige betaling ........................................................................ 5
ARTIKEL 11 - Eigendomsvoorbehoud en - overdracht ............................................... 5
ARTIKEL 12 - Wettelijke garantie .......................................................................... 5
ARTIKEL 13 - Niet- nakoming van de overeenkomst ................................................ 6
ARTIKEL 14 - Aanvullende bepalingen bij een overeenkomst op afstand ..................... 6
ARTIKEL 15 - Aansprakelijkheid ............................................................................ 7
ARTIKEL 16 - Klachten ........................................................................................ 7


ARTIKEL 1 - DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • De ondernemer: een natuurlijke of rechtspersoon die of een onderdeel van het bedrijf van die natuurlijke of rechtspersoon dat zich in de detailhandel als zelfstandig of als ondernemer bezighoudt met verkoop en/of dienstverlening.
  • De consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met de ondernemer.
  • Overeenkomst: elke overeenkomst betreffende verkoop of dienstverlening tussen de consument en de ondernemer.
  • Overeenkomst op afstand: elke overeenkomst betreffende verkoop of dienstverlening tussen de consument en de ondernemer.
  • Goederen: alle producten die het onderwerp zijn van een overeenkomst.
  • Diensten: alle werkzaamheden die het onderwerp zijn van een overeenkomst.

ARTIKEL 2 - TOEPASSELIJKHEID

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die tussen de
ondernemer en de consument worden gesloten.

ARTIKEL 3 - HET AANBOD

1. De aangeboden goederen en diensten van de ondernemer worden duidelijk en waarheidsgetrouw afgebeeld en/of omschreven. Deze omschrijving moet voldoende
gedetailleerd zijn om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
2. Het aanbod heeft informatie dat voor de consument duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn indien hij het aanbod aanvaardt en bestaat in elk geval uit de volgende onderdelen:
-een opgave van getallen, maten, gewichten of andere eigenschappen die voor het aanbod wezenlijk zijn;
-de prijs en het bedrag van de bezorgkosten, indien de consument de ondernemer vraagt de goederen op een aangegeven adres af te leveren;
-de wijze van betaling en – indien van toepassing – vermelding dat en op welke manier betaling in termijnen mogelijk is;
-de uitvoering/de verpakking waarin de goederen worden geleverd en een aanwijzing voor het gebruik;
-het eventuele recht van retournering en de wijze van gebruikmaking daarvan;
-de vermelding van het bestaan van de op de overeenkomst van toepassing zijn.
3. Levering op bestelling geschiedt na schriftelijke of elektronische opdracht door de
consument, tenzij tussen de consument en de ondernemer anders is overeengekomen.
4. Een schriftelijk aanbod  (offerte) is voorzien van een dagtekening en is onherroepelijk gedurende
dertig dagen nadat de consument het aanbod heeft ontvangen.
5. Bij een schriftelijk/elektronisch aanbod is een melding gemaakt waar de Algemene
Voorwaarden opgevraagd kunnen worden.

ARTIKEL 4 - DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de consument.
2. Wanneer met de overeenkomst een bedrag is gemoeid van meer dan € 500,- komt
deze bij voorkeur tot stand door schriftelijke of elektronische aanvaarding van het
aanbod door de consument.

ARTIKEL 5 - DE PRIJS EN DE PRIJSWIJZIGINGEN

1. De prijs, vermeld in het aanbod, is inclusief BTW.
2. Als binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst maar nog vóór de aflevering een prijswijziging optreedt, zal deze geen invloed hebben op de overeen
gekomen prijs. De consument heeft recht op ontbinding van de overeenkomst als ná drie maanden na het sluiten van de overeenkomst maar vóór de aflevering de prijs
wordt verhoogd.

ARTIKEL 6 - DE AFLEVERING/ DE LEVERTIJD

1. Aflevering vindt plaats door de consument in het bezit te stellen van de goederen. Het in het bezit stellen van goederen die niet direct leverbaar zijn kan plaatsvinden door het ophalen van de goederen door de consument bij de ondernemer of door het bezorgen van de goederen bij de consument door de ondernemer. Partijen kunnen een vaste of vermoedelijke levertijd overeenkomen.
2. De consument dient bestelde goederen binnen zeven dagen na ontvangst van het bericht van de ondernemer af te halen of te laten afhalen. Laat de consument dit na, dan zijn de door de ondernemer aangetoonde en in redelijkheid gemaakte kosten van het niet tijdig ophalen voor rekening van de consument.
3. Indien de overeenkomst het bezorgen van de verkochte goederen betreft, geschiedt dit binnen de in de overeenkomst afgesproken levertijd en op het opgegeven adres.
4. Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de
oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze termijn levert zal een eventuele prijsverhoging binnen deze nadere termijn niet worden doorberekend.
5. Bij overschrijding van deze nieuwe termijn of van een vast overeengekomen levertijd heeft de consument, zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist, het recht de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.
6. Wanneer bestelde goederen niet leverbaar blijken te zijn, zal de ondernemer in overleg treden met de consument over het eventueel beschikbaar stellen van vervangende goederen. Stemt de consument niet in met de levering van een vervangend goed, dan heeft hij, los van zijn andere wettelijke rechten, het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder dat voor hem daaraan kosten zijn verbonden.

ARTIKEL 7 - CONFORMITEIT

1. De ondernemer staat ervoor in dat de geleverde goederen beantwoorden aan de overeenkomst (conformiteit). De ondernemer staat er bovendien voor in dat de
goederen die eigenschappen bezitten die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, voor een normaal gebruik nodig zijn, alsook voor een bijzonder gebruik voor zover dat is overeengekomen.
2. De ondernemer staat ervoor in dat de door hem verrichte diensten beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijk materiaal.

ARTIKEL 8 - HET RECHT VAN RETOURNERING

1. De consument heeft recht op retournering van goederen gedurende ten minste tien dagen. Dit recht geldt niet tweedehands producten. De ingangsdatum van deze termijn is de dag na de verkoop, dan wel na de dag van aflevering, tenzij anders is overeengekomen. Onbeschadigde en ongebruikte goederen met de originele verpakking en originele kassabon kunnen worden geretourneerd.
2. Indien de consument een bedrag (vooruit) betaald heeft zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien dagen na gebruikmaking van het recht van retournering, terugbetaling plaats vinden.
3. Goederen die op verzoek van de consument zijn vervaardigd, gemengd, bewerkt of op maat gemaakt, of goederen die op verzoek van de consument zijn besteld zijn
uitgesloten van het recht van retournering. De consument kan van zijn recht van retournering uitsluitend gebruik maken op de wijze die door de ondernemer bij zijn
persoonlijke aanbod is aangegeven.
4. Indien het recht van retournering geen restitutie van de koopsom inhoudt doch de levering van een vervangend artikel of van een tegoedbon, zal de ondernemer dit in het aanbod meedelen.

ARTIKEL 9 - BETALING

1. Betaling van goederen die in voorraad zijn geschiedt à contant, tenzij anders is overeengekomen.
2. Wanneer geen betaling à contant wordt overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen, binnen veertien dagen na aflevering door de ondernemer of ophalen door de consument van de goederen te worden voldaan, tenzij anders is overeengekomen.
3. Indien de consument een bestelling plaatst, heeft de ondernemer het recht van de consument een vooruitbetaling van ten hoogste 50% van de prijs te verlangen.

ARTIKEL 10 - NIET- TIJDIGE BETALING

1. De consument is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. De ondernemer zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de consument de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
2. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald en de
consument stemt niet in kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. De ondernemer is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.

ARTIKEL 11 - EIGENDOMSVOORBEHOUD EN - OVERDRACHT

De ondernemer kan de eigendom voorbehouden zolang de consument niet volledig heeft betaald. De consument wordt in dat geval pas eigenaar van de goederen als hij de koopprijs en het eventueel meerdere verschuldigde volledig aan de ondernemer heeft voldaan.

ARTIKEL 12 - WETTELIJKE GARANTIE

1. De ondernemer garandeert op nieuwe producten gedurende een termijn van 6 maanden de afwezigheid van gebreken die zich openbaren na de aflevering. De consument heeft recht op kosteloze vervanging van gebrekkige onderdelen binnen redelijke tijd. Daarnaast heeft de consument recht op herstel, schadeloosstelling en ontbinding van de overeenkomst die hem op grond van de wet zijn toegekend.
2. Indien de aankoop een tweedehands product betreft, zal de ondernemer aan de consument de essentiële informatie verschaffen voor een juist gebruik van het product. Een verbruiksproduct zoals een accu, fietsbanden en slijtagegevoelige onderdelen zoals remblokken valt buiten de garantiebepalingen.
3. Op een gereviseerde E=bike accu krijgt u een garantie van 12 maanden op nieuwe onderdelen. Uitgesloten van garantie zijn val en vochtschade, het gebruik van verkeerde laders en het diep ontladen (leeg laten lopen) van de accu.
4. De ondernemer staat niet in voor gebreken die na de levering van de goederen zijn ontstaan als gevolg van onzorgvuldige gebruik of ondeskundig gebruik van het geleverde of die het gevolg zijn van veranderingen die de consument of derden aan het geleverde hebben aangebracht. Evenmin staat de ondernemer in voor de eventueel ontstane schade als gevolg van deze gebreken. De ondernemer staat niet in voor gebreken ontstaan door excessief gebruik van gekochte goederen door verhuur of door gebruik van consumentengoederen in een professionele setting.
5. Bij een beroep op de garantie dient het aankoopbewijs door de consument te worden overlegd.

ARTIKEL 13 - NIET- NAKOMING VAN DE OVEREENKOMST

1. Als één van de partijen een verplichting uit de overeenkomst niet nakomt, mag de wederpartij de nakoming van de daartegenover staande verplichting opschorten. Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan, voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.
2. De ondernemer heeft het recht van terughouding (recht van retentie), als de consument tekortschiet in de voldoening van een opeisbare verplichting, tenzij de tekortkoming deze terughouding niet rechtvaardigt.
3. Als één van de partijen de overeenkomst niet nakomt, is de wederpartij bevoegd de overeenkomst te ontbinden, tenzij de tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt.
4. Als koper van een product heeft u bij een aankoop op afstand te maken met een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. U kunt dan uw (aan)betaling terugkrijgen als het product niet bevalt. Indien het een directe aankoop betreft is de ondernemer niet verplicht een aanbetaling terug te geven.

ARTIKEL 14 - AANVULLENDE BEPALINGEN BIJ EEN OVEREENKOMST OP AFSTAND

1. Bij een op afstand gesloten overeenkomst zal de ondernemer, voordat de overeenkomst wordt gesloten, onder meer informeren over:
a. de identiteit en het geografisch adres van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de plek op zijn website waar de algemene voorwaarden van de ondernemer in te
zien zijn;
c. de belangrijkste kenmerken van de goederen;
d. de prijs, inclusief BTW, van de goederen;
e. de eventuele kosten van aflevering;
f. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
g. de termijn voor aanvaarding van het aanbod;
h. of de consument een bedenktermijn heeft, wanneer deze ingaat en hoe lang deze
duurt;
2. De consument heeft gedurende 14 werkdagen het recht de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te ontbinden. De termijn gaat lopen op de dag na die waarop het laatste product van de bestelling is ontvangen of op de dag van het aangaan van een overeenkomst tot dienstverlening.
4. Wanneer de gekochte goederen niet beschikbaar zijn, moet de ondernemer de consument zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen en het eventueel (aan)betaalde zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 30 dagen terug betalen.
6. Wanneer de ondernemer niet heeft voldaan aan zijn informatieplicht of gegevens niet in de juiste vorm heeft verstrekt, bedraagt de termijn van de bedenktijd maximaal drie maanden en zeven werkdagen. Wanneer de verkoper in die drie maanden alsnog voldoet aan de informatieplicht, begint de dag nadat hij alsnog heeft voldaan aan die plicht, de termijn van zeven werkdagen te lopen.

ARTIKEL 15 - AANSPRAKELIJKHEID

1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade, die het gevolg is van een tekortkoming, die aan de ondernemer is toe te rekenen of voor zijn risico komt. Voor een vergoeding van de schade die het gevolg is van de tekortkoming van de ondernemer komt de consument in aanmerking mits de consument binnen 30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan de ondernemer kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot ten hoogste het bedrag van de factuurwaarde van de door ondernemer geleverde zaken.
2. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door een aan hem toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.

3 Diensten en reparatie
Blijkt een reparatie niet goed uitgevoerd, dan kunt u binnen die termijn van 6 maanden een beroep op de garantie doen. Het moet dan wel gaan om hetzelfde defect. Doet het defect zich weer voor als de garantietermijn is verstreken? Dan moet u aantonen dat het defect samenhangt met het werk..

ARTIKEL 16 - KLACHTEN

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven bij voorkeur schriftelijk dan wel elektronisch worden ingediend bij de
ondernemer tijdig nadat de consument de gebreken heeft ontdekt. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de consument zijn rechten verliest.



E-mailen
Bellen